Monday, November 15, 2010

Csicsókás pogácsa

Kaptunk apósomtól az első csicsókatermésből egy fél kosárral kb. és első ötletként csicsókás pogácsa jutott eszembe (bevallom erősen inspirált ez a találati lista).

Gyakorlatilag ugyanazt a receptet csináltam meg (ötös pont, csicsókás pogácsa) annyi kivétellel, hogy többször hajtogattam a tésztát és magokat is tettem bele.

Nézzük a receptet:

*25 dkg főtt csicsóka
*35 dkg liszt (kb a fele még Tihamérék féle maradék saját termesztésű teljes siőrlésű tönkölyliszt volt, a többi szokásos tönkölybúza fehérliszt, a METROban szoktuk venni, mert kb 2/3-ba kerül a többi bolthoz képest ...)
*10 dkg margarin
*egy csomag porélesztő
*1 deci langyos tej
*só, cukor egy-egy kávéskanállal
*1 tojás
*egy marék dió a tetejére
*egy marék lenmag/szezámmag a tésztába

a dió kivételével az alapanyagokat összegyúrtam és egy órára félretettem kelni. Ezután jól kinyújtottam, mindkét oldalát beliszteztem és háromfelé hajtottam. Ezt legalább háromszor (de az is lehet, hogy ötszöt) megismételtem.

A végén kb 1 centisre (inkább 8 mm-re) nyújtottam és kiszaggattam a pogácsákat. A kikent tepsiben megkentem a tetejüket tojással (sárgája helyett fehérjével, de jó lett így is :o), megsóztam és diót tettem mindegyikre.


Kb. 40 percig sült 180 fokon.

Utólagos okoságok:
*Kisebbre kell szaggatni a pogácsát, mert hármat-négyet bírtunk belőle megenni.
*A teljes kiőrlésű liszt (végre) elfogyott, így a következő biztosan lájtosabb lesz.

Coming soon: Csicsókás krokett, mivel a csicsókapüré elbaszódott nem igazán sikerült ...

No comments:

Post a Comment