Saturday, October 27, 2012

Kökénylekvár

Évek óta próbálok kökénylekvárt csinálni - úgy tűnik most végre sikerrel jártam. Miskolcon van egy tuti könyszedő helyem, még nagymamámal szedtük ott a kökényt gyerekkoromban. Aztán pár éve elkezdtem próbálkozni, de vagy a termés nem volt jó, vagy túl későn/túl korán érkeztünk Miskolcra, így sose sikerült igazán megfelelő mennyiségű/minőségű kökényt begyűjtenem.

Most úgy tűnik épp a legjobbkor érkeztünk, ki is használtam a lehetőséget, szedtem 1.4 kiló kökényt. Nem sok - kilóra, de leszedni és főleg KIMAGOZNI sokáig tartott. Nem tudom, nagyanyám hogy csinálta, én megrottyantottam egy kis vízzel, aztán elkezdtem ... és csináltam 3.5 órán keresztül. 1 kiló maradt belőle. Végül másnap reggel összefőztem 0.8 kg cukorral. Három üveggel lett, egyet Miskolcon hagytam, kettőt hazahoztunk Fehérvárra.

No comments:

Post a Comment