Thursday, February 10, 2011

Humusz - csicseriborsó krém

Régen írtam ide, nem is nagyon tevékenykedtem a konyhában sem, de most új lendületet vettem. Ezzel a lendülettel csináltam is egy adag humuszt, amiről nem tudjuk eldönteni, hogy olyan-e, mint lennie kell, mivel egyikünk sem evett még. De azért finom lett.

Hozzávalók:
250 g csicseriborsó - előző este beáztatva
két evőkanál szezámmag - mozsárban összetörve
4 gerezd fokhagyma - aprítva
egy fél citrom leve
petrezselyemzöld
néhány kanál olívaolaj
só, paprika, őrölt kömény

A 100 legjobb török recept humusz receptje némileg átalakítva.

250 g csicseriborsó - előző este beáztatva. A vizet leöntöttem róla, és új vízben feltettem lassú tűzön főni. Kicsit több, mint két órát főtt lassú tűzön, sós vízben.

A maradék vizet leöntöttem, és a borsót villával széttrancsíroztam. Két evőkanál szezámmagot mozsárban öszetörve és a fokhagymát szétzúzva hozzákevertem, fél citrom levét és 4-5 kanál olajat hozzáadtam.

Kevertem, kavartam, kemyény volt. Úgyhogy kapott még egy kis olajat, az fellazította. Kb. egy teáskanál pirospaprika (édes) és ugyanannyi őrölt kömény ment bele. A petrezselyemzöld még őszi fagyasztott, a kertből, és a köménymag is frissen őrölt volt, nagyanyám féle kézi őrlővel ...

No comments:

Post a Comment