Saturday, February 12, 2011

Ropogós marhacsíkok rizzsel

Névnapomra kaptam egy (jelzés értékű) kínai szakácskönyvet (Egy falat Kína). Nagyon szép (képek) és különböző témák szerint csoportosítva jó sok alap kínai étel van benne. Szecsuáni, kantoni konyha, édes-savanyú, tíz kincs, mindenféle elkészítési módok.

Az első, amit kinéztem belőle (kép alapján) a ropogós marhacsíkok fantázianevű viszonylag egyszerű (és tengeriherkentyű mentes) étel volt.

-400 gram marha hátszínt csíkokra vágtam, besóztam.
-Két tojás és négy kanál kukoricalisztet összekevertem, a húscsíkokat jól megforgattam benne.
-Wokban (illetve mivel IGAZI wokunk nincs, egy arra legjobban hasonlító edényben) 4-5 percig sütöttem olajban. Lehetett volna kicsit forróbb az olaj.
-Két répát vékony csíkokra vágva 2 percig sütöttem a maradék olajban.
-Két mogyoróhagymát kicsi vöröshagymát (szintén csíkokra vágva) és egy gerezd fokhagymát valamint egy megtört (de fel nem aprított) csilit pár másodpercig sütöttem egy kanálnyi olajban (a többit külön öntöttem), majd bele a hús és a répa valamint 4 evőkanál porcukor, 2 evőkanál fekete rizsbalzsamecet és 2 evőkanál szójaszósz.





Párolt (sótlan) rizzsel, bár a zárójeles rész nem feltétlenül volt szándékos ...

No comments:

Post a Comment