Thursday, August 26, 2010

Párolt cukkini rizzsel, szójaszósszal

Kriszti kedvéért egy gyors leírás, hogy is csináltam párolt cukkinit, recept nélkül, mert a nagyok úgy csinálják, ugye ...

Minél kisebb a cukkini annál tutibb ez (mondom én a nagy szakács), 20-25 centinél nagyobbakat lehet hogy már magozni kell, és akkor nem karikára, hanem félkörökre lehet csak szabdalni.

*Szóval végy egy cukkinit, szeleteld fel kb fél centi vastag karikákra, egy kis sóban megforgattam, de persze lehet hogy ezt nem így kell, mindegy.

*Serpenyőbe olivaolaj, arra a cukkiniszeletek és mellé (rá, közé) a rozmaring levelei (mint mindig, most is friss, saját termesztésű rozmaring a tuti).

*Addig párold, amíg plöttyedt nem lesz (mondjuk a plöttyedt nem igazán tekinthető szakácsati-szakkifejezésnek, dehát olyan volt, na, plöttyedt).

*A végén egy kis szójaszósz alá, és még azzal is megforgattam - csak pár csepp, hogy éppen érezni lehessen az ízét, de ez el is hagyható, főleg ha nincs otthon szójaszósz ...

*Rizzsel hússal tuti.

(Zsuzsi úgy is csinálta néha, hogy zsírpapírra egy kis olivaolaj, rá a vékonyra szeletelt cukkini és a sütőben megsütni - nem plöttyedt lesz, hanem megsül szinte csipsz keméynségőre - na az is tuti. Meg lehet az igazán aprókat (8-10 cm) egészben/félbevágva grillezni.)

2 comments:

  1. Köszönöm!!! :-)
    Éppen most szemezgettem a gasztroblog listámban cukkini recept után, és látom ám, hogy van egy bejegyzés: Párolt cukkini, rizzsel, szójaszósszal címmel. Na, mondom, ez kell nekem! :-) És csak utána néztem, hogy Te voltál... :-)

    ReplyDelete
  2. Sikerült, és nagyon jó lett!!!

    ReplyDelete