Saturday, September 4, 2010

Krumplileves

Zsuzsi pénteken beteg lett, illetve rosszul volt, így (mivel úgyis szabin voltam itthon szerencsére) felvállaltam egy krumplileves megfőzését. Ez triviálisnak tűnhet annak, aki szokott főzni, de nekem egyáltalán nem volt az. Tehát Zsuzsi fent aludt, én addig Horváth Ilona szakácskönyvéből főztem a gyerekekkel.

* Kicsivel több, mint egy kiló krumplit meghámoztam, feltettem főni egy negyedekre vágott paradicsom társaságában.
* Egy fej hagyma apró kockákra olajban édes paprikával és a végén liszttel rántásnak - majd ez is a fövő lébe.
* Gumicsizma fel a gyerekekkel az esőbe ki petrezselyem és lestyán levélért - apróra vágva ez is belekerölt a vízbe egy kis kanál sóval.
* Titkos összetevőként egy gerezd fokhagymát is beleaprítottam.
*Majd mikor a krunpli puhára főtt, tejföllel liszttel habarás és az is zutty bele.

(Hű de ronda lett ez a kép.)

Nagyon finom lett, de legközelebb nem szabad elfelejteni a kolbászt (Horváth Ilona nem említi!) és egy répát (ezt sem).

No comments:

Post a Comment